Share:


Analysis of student knowledge evaluation applying self-assessment methodology: criteria, problems and results

Abstract

The article analyses research done by a number of authors on problems related to knowledge evaluation based on self-assessment. Self-assessment problems, self-assessment criteria, self-assessment methods, and integration of self-assessment data into the final results are considered in the article. This analysis of the researches is an attempt to reveal whether self-assessment corresponds to traditional knowledge evaluation and what kind of problems occur during such evaluation.


Article in English.


Studentų žinių vertinimo taikant savęs vertinimo metodologiją analizė: kriterijai, problemos, rezultatai


Santrauka. Darbe analizuojami skirtingų autorių tyrimai, kuriuose nagrinėjama žinių vertinimo problematika taikant savęs vertinimą atsižvelgiant į sprendžiamą problemą, kriterijus, taikomus savęs vertinimui, jų integravimą į galutinius rezultatus. Atliekant tyrimų analizę, siekiama išsiaiškinti, ar savęs vertinimas atitinka žinių įvertinimą naudojant tradicinius vertinimo metodus, su kokiomis problemomis susiduriama atliekant tokį vertinimą.


Reikšminiai žodžiai: savęs vertinimas, studentų žinių vertinimas, vertinimo kriterijai.

Keyword : self-assessment, student knowledge, evaluation criteria for assessment

How to Cite
Matuliauskaitė, A., & Žvirblis, E. (2010). Analysis of student knowledge evaluation applying self-assessment methodology: criteria, problems and results. Mokslas – Lietuvos Ateitis / Science – Future of Lithuania, 2(2), 49-54. https://doi.org/10.3846/mla.2010.034
Published in Issue
Apr 30, 2010
Abstract Views
465
PDF Downloads
253
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.