Electronic marketing for the development of international tourism
Abstract
The article deals with the concept of e marketing and discusses its elements. Emarketing allows for a constructive dialogue and individualisation options. Tourism services are developing businesses, which means the beginning of the relation ship and communication with even larger consumer groups. This article is aimed at identifying the elements of e marketing in Lithuanian tourism activities. The performed tasks include providing the emarketing concepts of theoretical aspects, actualizing emarketing elements, emarketing and identifying the elements of Lithuanian tourism enterprises. The paper has applied for scientific literature and employed theoretical and empirical research methods of tourism services based on the context of the enterprise.
Elektroninė rinkodara plėtojant tarptautinio turizmo paslaugas
Santrauka
Straipsnyje aktualizuojama elektroninės rinkodaros sąvoka, aptariami elektroninės rinkodaros elementai. Elektroninė rinkodara suteikia daugiau dialogo ir individualizacijos galimybių. Turizmo paslaugas plėtojančioms įmonėms tai reiškia santykių pradžią ir bendravimą su dar didesnėmis vartotojų grupėmis. Šio straipsnio tikslas – identifikuoti elektroninės rinkodaros elementus Lietuvos turizmo įmonių veikloje. Tikslui pasiekti iškelti šie uždaviniai: pateikti teorinius elektroninės rinkodaros sampratos aspektus; aktualizuoti elektroninės rinkodaros elementus; identifikuoti elektroninės rinkodaros elementus Lietuvos turizmo įmonėse. Straipsnyje remtasi mokslinės literatūros analize, taikyti teoriniai ir empiriniai tyrimo metodai turizmo paslaugomis grindžiamų įmonių kontekste.
Reikšminiai žodžiai: elektroninė rinkodara, elektroninės rinkodaros elementai, internetas, turizmas.
Keyword : emarketing; emarketing elements, the Internet, tourism, eTourism, emarketing model
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.